Education © 2017 • Created by Carrara
KONTAKT
ADRES
MENU
1 września 2017 roku to znacząca data w historii naszej szkoły. Gimnazjum nr 1 im. Juliusza Słowackiego w Trzciance zostało przekształcone w Szkołę Podstawową Nr 1 im. Juliusza Słowackiego...
PRZYJACIELE SZKOŁY
O SZKOLE
Szkoła Podstawowa Nr 1
im. Juliusza Słowackiego w Trzciance
Czy książki muszą być nudne? Oczywiście, że nie! Aby rozbudzić u uczniów ciekawość literacką, rozwijać aktywność czytelniczą, klasa Ib przystąpiła do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego wspierającego czytelnictwo wśród uczniów „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”. Projekt składa się z trzech modułów: I moduł – fikuśne lektruki spod chmurki, II moduł – zwierzęce lekturki spod chmurki, III Moduł – polskie lekturki spod chmurki. W każdym z modułów klasa wybiera jedną spośród czterech zaproponowanych lektur, do której wykonuje co najmniej cztery zadania.
We wrześniu wychowawca wprowadził dzieci w świat projektu, pokazując film o Plastelinowym Czytusiu, który zachęcił klasę do udziału w projekcie. Od początku uczniowie nie mogli doczekać się na wspaniałą przygodę z lekturami. Przygotowali również własne Czytusie z plasteliny, które będą im towarzyszyć przez cały projekt, a także lekturniki, w których dzieci będą opisywały lub ilustrowały daną lekturę.
W ramach I modułu uczniowie wybrali książkę pt. „Drzewo do samego nieba” Marii Terlikowskiej. Opowiadanie nie tylko uczy wartościowych postaw, ale również pokazuje, jak ważna jest wspólnota i przyjaźń, pozwala również na puszczenie wodzy fantazji, błądzącej wśród zielonych liści.
Pierwszym zadaniem, które wykonali było przygotowanie w klasie nr 9 i w gablocie przed klasą kącika czytelniczego wraz z umieszczeniem w nim plakatu projektu. Kolejnym zdaniem było zaproszenie dyrektora Waldemara Łastowskiego i pedagoga Ewę Dąbkowską-Mikulską, którzy przeczytali fragmenty lektury. Następnym zadaniem związanym z lekturą będzie uzupełnienie lekturnika, a także zaprojektowanie i wykonanie zakładki do książki, która będzie nawiązywać do przeczytanej lektury.